Paltaš

-- hra se šipkami --
autor: Vannax (Čechy)
Napsal Vannax
Tato původně jen dětská hra se šipkami pochází z osad v oblastech Invidie. Jak vznikl název hry není úplně jasné, ale rozhodně nepochází z Baloku, ani jiného sousedních zemí, ani se nejedná o vistanský výraz. Pravděpodobně jde o jakousi zkomoleninu jednoho nebo dvou slov. Putování vistanů napomohlo postupnému rozšíření hry i do hodně vzdálených oblastí.
I když se jedná o vpravdě neškodnou hru, tak následky jednoho takového utkání po mnoha letech divoce zamícha osudem mnoha lidí v souragnském přístavním městě Port D´Elhour. (To je však trochu jiná historie - trochu více o tom se časem dozvíte z připravovaného dobrodružství "Cesta do Port D´Elhour").
Hru je pochopitelně možné hrát s obyčejnými "na koleně" zhotovenými šipkami, ale kupodivu vlastnictví výtečných šipek z dílny některého z řemeslníků specializovaných právě na výrobu takovýchto zbraní (resp. hracích pomůcek), se v mnoha oblastech stalo prestižní záležitostí. Každý jen trochu nadšený a movitější hráč tak chce mít své vlastní, originální šipky, které si střeží jako oko v hlavě. Většinou je nosí často při sobě, aby mohl přijmout okamžitou výzvu. Nejznámějším a nejvyhledávanějším výrobcem šipek je "Všivák" Morten, světlá výjimka mezi půlelfy, jelikož jako jeden z mála, ne-li jediný si získal mezi obyvateli Mlžné země značnou prestiž.
Paltaš mohou ji hrát jak pouze dva hráči, tak i celé týmy hráčů proti sobě. Princip je jednoduchý: Každý z dvojice hráčů nebo týmů si nakreslí na papír nebo na dřevěnou plochu 3 až 5 stejně velkých lidských postav. Tyto postavy představují jejich "vojáky". Hráči/týmy se potom postaví proti soupeřově vojsku, určí se, který kdo bude mít první hod a začíná souboj. Hráč/tým má vždy jeden hod a potom pokračuje druhá strana.
Zásah do hlavy vojáka znamená jeho okamžité vyřazení z boje. Pokud je zasahováno pouze tělo, voják je vyřazen z boje až po třetím zásahu. (V případě že utrpí jeden zásah šipkou do těla a druhý do hlavy, pak samozřejmě je také z boje ihned po druhém zásahu vyřazen). Prohrává hráč/tým, který dříve přijde o celé své bojovníky. Hra poté obvykle pokračuje ještě minimálně jednou odvetou, kdy začíná druhý hráč/tým.
Tato prostá hra se postupem času rozrostla ve skutečné dlouhotrvající soutěže, kdy si hráči (nebo týmy) nakreslí mapu rozdělenou na poloviny; každá polovina se pak dále rozdělí na stejný počet zemí. A klání může začít. Vždy si mohou vyhlásit válku jen sousedící země. Tímto způsobem se nakonec dá hrát dny, týdny i měsíce.
Při hraní u stolu v místnosti pravděpodobně nebude příliš velká možnost, aby DM (prostřednictvím některé nehráčské postavy) oživil hru soubojem v šipkách. V takovém případě existují ještě další dvě varianty jak si paltaš zahrát. Základ pro obě varianty je stejný: Každý ze soupeřů má k dispozici čísla od 1 do 100 a z nich si vybere náhodné pětice čísel které budou reprezentovat jednotlivé bojovníky. Pokud se soupeři dohodnou na tom, že budou mít pouze tři hráče, pak si ze sta čísel vyberou pouze 3 krát 5 čísel. Jedno z čísel v pětici se vždy označí kroužkem a představuje zásah do hlavy. Zbylá čtyři čísla představují tělo. Maximální počet válečníků ve hře je pět, takže ze sta čísel se použije minimálně 15 a maximálně 25 čísel. Ostatní čísla jsou střely mimo.
První varianta, více simulující hody šipkami, je použití dvojice kostek na procentní hody. První z hráčů hodí, ohlásí výsledek hodu a protivník oznámí, zda došlo k zásahu, případně vyřazení jeho bojovníka, nebo o střelu vedle. Pak se pochopitelně vystřídají a tak až do konce hry.
Druhá varianta se dá hrát bez kostek i bez šipek, ale je již hodně zjednodušená. Hráči si stejným způsobem očíslují svých 3 až 5 bojovníků, tak aby soupeř čísla neviděl a poté již jen na střídačku tipují čísla. Výhodnou je, že si mohou zaznamenávat neúspěšná čísla a vyvarovat se tak zbytečného pokusu v příštích tipech, nevýhodou téhle varianty je výrazné snížení faktoru náhody ve hře.
Napsal Vannax 00.00.0000
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.0015208721160889 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 25 >
Podobné články
ČAS 0.1476411819458 secREMOTE_IP: 35.170.64.185