Opatrovník

Pod vrstvou internetového prachu se skrýval jeden letitý nápad na nehráčskou postavu z prostředí ostrovního panství Souragne. Dnes přišel čas vzít prachovku do ruky a nápad opět vyložit na stůl.
Napsal Vannax
OPATROVNÍK
Vzhled
Opatrovník vypadá na muže ve věku kolem 70 let. Nosí nevýrazné oblečení v přírodních barvách a šedivé vlasy má zastřižené velice nakrátko. Je vysoký asi šest stop, i když často chodí s nahrbenými rameny, což budí dojem zdánlivě menšího vzrůstu. Ve tváři se mu neustále zračí únava a v očima se na svět dívá s výrazem hlubokého smutku.

Historie
Opatrovník se narodil jako Jaston de Ponaire, syn zámožného šlechtice, a měl jednou zdědit otcovo jmění. K tomu ovšem nedošlo, protože Jastonovu rodinu začaly sužovat zombie, když mu bylo okolo deseti let. Rodinu mu nakonec zabily a zničily i jejich dům. Podle zákona Souragne nemohl Jaston své blízké zpopelnit a jejich těla měl pochovat na rodinném hřbitově. Věděl ale, že by jeho blízcí znovu povstali jako zombie a s takovou myšlenkou se nedokázal smířit. Nakonec vymyslel plán, jak své bližní udržet v hrobech. Nějaký čas strávil bádáním v nepořádku po bývalé rodinné knihovně po knihách, které se zabývají oživlými mrtvolami. Co se dozvěděl, se rozhodl použít; shromáždil všechny potřebné věci a vytvořil rýč temné magie (kdesi je popsán) a pomocí něj pohřbil svou rodinu. Jastonův nástroj fungoval tak, že hroby, které vykopal, udržovaly jeho rodinu ve věčném spánku, ale mělo to i stinnou stránku. Jaston nemohl opustit hřbitov a ani jeho rýč se nesměl dostat pryč ze hřbitova, jinak by se magická síla uvolnila a probudila by zombie.

Po desítkách let bylo již sídlo Ponaireových naprosto zpustlé a zchátralé, ale rozhodně zůstávalo dál v povědomí. Nikdo se nikdy nedozvěděl, co se z Jastona stalo a ten je nyní znám jen jako „Opatrovník“ a nikomu neprozrazuje své skutečné jméno. Opatrovníkův hřbitov se za ta léta rozrostl, protože i ostatním umožnil, aby své milované pohřbívali do jeho hrobů. Zvěsti o Opatrovníkovi se rozšířili a lidé ho začínali vyhledávat s prosbou o pohřbení svých zesnulých na jeho hřbitově. Jeho popularita se za desítky let vystupňovala a Jaston neustále musel rozšiřovat pomezí svého hřbitova, takže nyní již zabírá poměrně rozsáhlou oblast. Opatrovník skoro vždy lidem umožní pohřbít mrtvé na svém hřbitově. Dovoluje také navštěvovat náhrobní kameny, ale nikomu nedovolí znesvětit hroby. Když se o to někdo pokusí, může se z Opatrovníka, i přes jeho věk a vychrtlý zjev, stát nebezpečný nepřítel.

Pohřebiště
Pohřebiště představuje domov jak pro mrtvé a jejich odpočinek, tak i pro Opatrovníka, který si v době, kdy pohřbil svou rodinu, upravil příbytek z jednoho prázdného mauzolea. Nízký plůtek, který hřbitov obepínal, se již několikrát přemisťoval a doplňoval vždy, když se pohřebiště začalo rozrůstat, takže některé úseky jsou starší, některé vypadají nověji a celý plot je poskládaný z různých materiálů. Na hřbitově je několik tuctů plných hrobů (tedy zombií), jelikož Opatrovník zde začal působit již před 60 lety.

SETKÁNÍ S OPATROVNÍKEM
Není sice pravděpodobné, že by se kolem Opatrovníka odehrávalo celé dobrodružství, ale může dobře posloužit k zajímavému setkání. Opatrovník ví, že je starý a slabý, a také ví, že mu zbývá jen několik let života. Ohlíží se tedy po někom, na koho by přenesl svou úlohu, a tak je dost pravděpodobné, že se do toho bude snažit vmanévrovat hráčskou postavu (postavy). Opatrovník si v sobě vyvinul celkem silný smysl pro zodpovědnost za „péči“ o pohřbené zesnulé.

Opatrovník vs. vládce domény
Anton Misroi, vládce Souragne, má možná moc Opatrovníka kdykoli zničit a třeba ho nechává a dokonce chce, aby Opatrovník ve své práci pokračoval, protože se mu vlastně stará o jeho materiál a mrtvá těla chrání před zničením. Antonovy jednotky jsou již tak dost velké, takže si může dovolit nechat některá těla „spát“. Koneckonců, vždyť jen odpočívají v pokoji a nesnaží se uniknout.

NÁPADY NA DOBRODRUŽSTVÍ
1. Postavy hráčů mohou potřebovat předmět, o kterém je známo, že byl nedávno pohřben s tělem, které bylo zakopáno na Opatrovníkově hřbitově. Opatrovník samozřejmě nedovolí žádnou exhumaci, takže postavy hráčů stojí před dilematem. Mohou přemoci Opatrovníka nebo se potají vkrást na hřbitov později. Je jedno, jak se rozhodnou, protože jakmile odkryjí byť jen jediný hrob, veškerá zdejší magie se zruší a mrtvoly povstanou jako zombie. Když postavy otevřou hrob, tak na toho, kdo bude nejblíže u rakve, zaútočí zombie uvnitř, která „oživne“ v momentě, kdy se rakev otevře; možná bude na místě provést ověření strachu nebo děsu. Postavy hráčů, pokud mají nějakou čest, pravděpodobně zapracují na tom, aby zombii znovu přiměly k věčnému odpočinku. Jestliže se hráčské postavy pokusí zničit zombii (zombie), Opatrovník se bude snažit ochránit zombie před poškozením, protože ony jsou pod jeho péčí. Pokud se postavy dostanou do křížku s Opatrovníkem a zlikvidují ho, je velká pravděpodobnost, že oživnou všechny zombie.

2. Pokud Anton nemá moc překonat Opatrovníkovu magii, může poslat dobrodruhy, aby pro něho získali tento pohřbený artefakt. Postavám namluví, že Opatrovník je jen senilní stařec a je třeba ho brát s rezervou. Toto schéma může dobře fungovat jako počáteční dobrodružství na Souragne, když hráči ještě nemají povědomost o zdejších zombiích.

3. Opatrovník také může cítit, že schází věkem a blíží se jeho smrt. Ironií osudu by pak bylo, že i z něho by se stala zombie. Ještě větší ironií osudu by bylo, kdyby z něj byla polointeligentní zombie, která by sledovala, jak si Anton podmanil již kompletně celou jeho rodinu. V takovém případě by Opatrovník sháněl někoho, kdo by pro něho vykopal hrob, protože ani on nechce povstat jako zombie. Ale popravdě, kdo by si na sebe vzal takovou zodpovědnost?

4. Ke konci života může Opatrovník již propadat zoufalství, protože ví, že Anton už ve skrytu čeká, kdy získá nárok na jeho rodinu. To dává podnět k jiné zápletce: Opatrovníka začíná svádět pokušení uzavřít dohodu se zlými silami, aby získal, co potřebuje. Protože nemůže opustit svůj hřbitov, musel by sehnat nějakou hráčskou postavu, která by pro něho měla vykonat určitý úkol. Opatrovník jí však nevyjeví svůj záměr a nic netušící postavu přiměje spáchat zlo…
Inspirováno nápadem Brentona Millera
Napsal Vannax 05.04.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 2 příspěvky.
ČAS neregistrovaní : 0.0016529560089111 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 25 >
Podobné články
ČAS 0.11105012893677 secREMOTE_IP: 52.91.255.225