Ravenloft

Vannax
11.4.2007 09:17
Recenze kdysi dlouho očekávané příručky ke hraní nemrtvých postav, ke které vyšla i trojice herních modulů.
Autorská citace #1
11.4.2007 09:17 - Argonantus
Připadá mi trochu problematické vytknout pojednání o nemrtvých, že je nepřirozené.
Autorská citace #2
11.4.2007 09:55 - Vannax
Ono to trochu problematické je. Já osobně se s touhle recenzí sice neztotožňuju, ale na druhou stranu má Trevor v některých věcech asi pravdu.
Vlastní pojednání o těchhle pravidlech sepíšu, až si je projdu důkladně. Jednoznačné plus je, že vůbec vytvořili pravidla pro hraní nemrtvých postav. To dost rozšiřuje možnosti hraní ve světě RL a pro hráče to představuje dost zajímavou, možná až šokující variantu hraní (alespoň na poprvé). To, že to z hlediska logiky není dotažený úplně do konce, to je věc jiná. Ale stejně se nepředpokládá, že by hráči s postavami nemrtvých pokračovaly dál v celém tažení. Je to spíš způsob jak udělat zajímavou herní vsuvku na tři nebo čtyři večery. A na to ta pravidla určitě stačí tak, jak jsou napsána.
Ale jak říkám, víc o tom napíšu, až si tuhle sadu pravidel pořádně pročtu.
Autorská citace #3
11.4.2007 10:15 - Argonantus
Já se omlouvám, že do toho kecám - o těch pravidlech nevím vůbec nic. Jen mne zaujali ti nemrtváci; užívám je v DrD celá léta, a mají často za sebou bohatou a složitou kariéru s komplikovanými osudy (zákonně dobrý král, který byl po smrti proměněn v nemrtvého, a běhá po terénu a pomáhá všem, co chtějí nemrtvé ničit...)
Nemrtví jsou beznadějně nepřirození, ale neskutečně zajímaví a zábavní, zejména, když se použije jejich ctihodný historický podkres. Umím si představit trvale fungující vlastní nemrtvou postavu.
Autorská citace #4
11.4.2007 10:28 - Vannax
Tenhle příklad, který popisuješ, s tím ZD králem, ze kterého se po smrti stane nemrtvák, to je docela zajímavý. Jednak by mě zajímalo, jak byl zabit a jaký typ nemrtvého se z něj stal. Možná u takového případu se bude tlouct i naprosto zlá magie s dobrým přesvědčením postavy a nemrtvák možná bude mít ve výsledku chaoticky neutrální přesvědčení.... No, trochu se rozepiš.
Autorská citace #5
11.4.2007 10:42 - Argonantus
Vannax:
Byla to zrovna cizí postava; prostě hodný král, jako z pohádky (takoví taky existovali, i když se to dnes nesmí říkat), kterému by byla černá magie nejodpornější ze všeho. A co čert nechtěl, pár let po jeho smrti (asi dvacet) se do jeho říše nastěhoval mocný nekromant, co oživoval kdeco, co mu přišlo pod ruku... takže došlo i na krále (potenciálně zajímavé tělo, podle mých pravidel). U vyšších vtělení se podaří občas zachránit i jejich schopnosti za života (většinou redukované - ale oživený čaroděj prostě umí kouzlit, vytuhlý válečník umí bojovat, atd...), takže došlo k tomu, že se zachovalo i přesvědčení dotyčného (za života velmi intenzivní). Což byl efekt nechtěný pro krále i pro nekromanta; vznikl nemrtvák lehce schizofrenický, svými zvyky a potřebami sám sobě odporný, který si přál nejvíc ze všeho, aby ho někdo rychle zlikvidoval, ale na druhé straně (ježto to byl dobý stratég a vůbec král), cítil odpovědnosti za svoji zem okolo, takže potřeboval zlikvidovat nekromanta (nesrovnatelně mocnějšího o mnoho levelů, vybaveného i slušnou armádou). Prostě tragická a rozervaná postava; pro nemrtvého je dost složité získat něčí důvěru a pomoc.
Jinak vyšší nemrtví jsou vůbec často dost nečekaní a vymykají se; někdy vládnou i živým. Třeba od nemrtvých draků lze čekat leccos...
Autorská citace #6
11.4.2007 10:52 - Jerson
Jen mě zarazilo, proč by kostlivci a zombie nemohly myslet - svého času jsem zpracoval metodu, jak se smrt projeví na myšlenkových možnostech jedince a co to všechno ovlivňuje. A také jak odlišit nemrtvého od živého člověka postiženého nějakou chorobou nebo jen od člověka starého a zapomnětlivého.
Autorská citace #7
11.4.2007 11:35 - Vannax
Argonantus: Slušný pojetí – hlavně, že to má příběh a pozadí.
Jerson: U zombií se to může zdát ještě více sporný než u kotlivců, ale jak to vnímám já, tak se v případě obou jedná o slabší nekromatskou magii, která oživuje pouze tělesnou schránku. Proto se ani u zombií, které vlastně ještě mohou mít v hlavě mozek, neprojevují emoce ani snaha po vlastním myšlení. Prostě oživená, přesněji řečeno – rozpohybovaná, je jen hmota a ne duch.
U vyšších verzí nemrtvých už je použitá mocnější magie a buď je jako nemrtvý přitažen z jiné sféry existence jenom duch, nebo obojí nekromant dokáže obojí – přitáhnout zpět ducha zemřelého a sloučit ho s tělem. Alespoň takhle si vysvětluju já proč zombáci a kostlivci nejsou schopni myšlení.
Autorská citace #8
11.4.2007 11:42 - Fritzs
Jerson: V rámci DnD se nemrtví dělí na myslící a nemyslící a klasičtí kostlivci a zombie a podobní nižší nemrtví patří mezi ty nemyslící, což samozřejmě neznamená, že neexistují jejich myslící varianty, ale těm se říká trochu jinak
Autorská citace #9
11.4.2007 11:58 - Argonantus
Vannax: Přesně takové dělení jsem tu někde psal nedávno v nějaké debatě o nestvůrách, ale ježto se tu nevyznám, tak to v životě nenajdu.
Nemrtví vzniklí pouze oživením, těla, nemrtví vzniklí oživením ducha (zombie, kostlivec, umrlec a tak podobně), a nejvymakanější, zvaní Vtělení, co mají oživeného ducha i tělo, a je s nimi nejvíc srandy.
Ti nižší nemrtví mohou mluvit taky, ale není to nic moc. Pokud Rytíř vydá další povídku, bude to trochu zřejmější.
Autorská citace #10
11.4.2007 13:03 - Rytíř
Argonantus: Tyjo, nevyznáš se tu? To mě/nás ranilo. Fakt ne? Neříkám, že naše stránky jsou vzorem jednoduchosti, ale snažili jsme se, aby byly dělaný pro pravidelný návštěvníky, ty že by přehled mít mohli... Navíc je tu modul pro vyhledávání, zkusils tam nějaké to klíčové slovo? :)
Jinak povídku rozhodně vydám, neboj, jen teď se nahromadilo dost jinejch věcí... a taky sem čekal, až se diskuzně vyčerpá první Tvá práce, což docela trvalo :)
Autorská citace #11
11.4.2007 13:13 - Argonantus
Rytíř: tak když zjistíš, kde jsme se to bavili o těch nestvůrách (jestli je používat, nebo ne, a že nejlepší jsou nemrtví a cizí postavy), tak se tam Vannax dozví, co jsem tam nablábolil o systému nemrtvol. Já už zaboha nevím, jaký článek to byl, a kde ho najít (nějaký bestiář...?)
EDIT: Ha, už jsem to našel přes to klíčové slovo (vtělení...)
DnD Stvůry a nestvůry
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.0023360252380371 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 30 >
ČAS 0.12468194961548 secREMOTE_IP: 54.234.190.237