Samostatná ostrovný doména Souragne je plná bažin, močálů, ale také plantáží. Nachází se tu přístavní město a pár vesniček. Výčet toho, čeho se tu může náhodný cestovatel i místní usedlík obávat, by byl ale daleko delší...
Kromě oficiálně vydaných domén vznikají mezi hráči a hlavně DM i neoficiální domény. A popravdě řečeno, co do počtu je takřka stejně jedněch i druhých. U fanovských domén je ale častěji problém s kvalitou. Představuji vám doménu, kterou DM mezi sebou vyhodnotili jako nejlepší z neoficiálních. A ač jsem nečetl kompletně všechny z nich, musím dát za pravdu, že tahle za to opravdu stojí.
Pod vrstvou internetového prachu se skrýval jeden letitý nápad na nehráčskou postavu z prostředí ostrovního panství Souragne. Dnes přišel čas vzít prachovku do ruky a nápad opět vyložit na stůl.
V září roku 2005 došlo k dohodě mezi Wizards of the Coast a White Wolfem o převodu práv na svět Ravenloft zpět na WotC. Do té doby White Wolf stačil vydat slušnou řádku příruček pro RL v systému d20.
Jestliže má hra v hororovém prostředí probíhat delší dobu a hráče má stále děsit a zároveň bavit, je potřeba horor neustále „udržovat při životě“. Je třeba pokaždé přijít s něčím novým. Mám za to, že věci, které dále popisuji, jsou použitelné nejen pro horor, ale do hry jakéhokoli typu, do které je třeba vnést trochu mrazení v zádech.
Vím, že teď někdy vyjde 4e Manual of Planes, tak ten to možná rozlouskne, ale z výňatku o Shadowfellu se zdá, že Ravenloft byl začleněn do základní kosmologie coby část Stínopádu (což dává jistý smysl zvrácený smysl) a že Domény děsu zůstávají...
Koketuji s hříšně hrůznou myšlenkou takovou Ravenloftí 4e seanci vyzkoušet (už jsem úspěšně poslal hráče KotS do Stínopádu, tak mám trochu praxi). Takže v čem vidíte hlavní úskalí nebo event. výhody... Nebo co jiného vás napadá?
Tento text je prvním z několika textů, zabývajících se tím, jak vytvořit fungující kampaň ve fantasy hororovém světě Ravenloftu. V sérii těchto článků rozpracuji rady pro DM, jak zabezpečit beznaděj a strach, hlavní to součásti Ravenloftu, jak udržet pozornost hráčů, a také poskytnu již odehrané a tudíž fungující dobrodružství. Toto je první z několika článků. Série bude pokračovat tak dlouho, dokud neskončí, nebo dokud o ni nepřestanete mít zájem. Další díl série nebudu psát, pokud se mi nikdo neozve, že ji napsat mám. Proto, pokud vás tento text zaujme, napište mi Váš názor, připomínky nebo otázky na email seb.chum@email.cz
Děkuji.
Vcera jsem uspesne odehral sve prvni dobrodruzstvi v Ravenloftu. Musim rici ze jsem jednou kdysi cetl zakladni knuhu (ani jsem ji myslim nedocetl), ale myslim ze mam celkem jasnou predstavu, jak ma Ravenloft vypdat + jsem ho hral jednou s Bifim + mam rad goticky horor + mam zkusenosti s MlwM. Mel jsem trochu strach, jak to dopadne a jak se mi podari vytvorit ta prava Ravenloftovska atmosfera. Vysledek me prekvapil a nabudil. I hraci byli nadmiru spokojeni. Podobne uspokojivou hru uz jsem dlouho nezazil. Coz me samozrejme dovedlo k uvaham, se Ravenloftu venovat trochu vice. Jak jsem rikal, hlavnim zdrojem byla hlavne moje predstava o Ravenloftu. Potom nejake ramcove predstavy a strucny pruzkum, jak asi vypadaji dobrodruzstvi a o cem tematicky jsou. Sysem jsem zvolil DnD 3.5 hlavne proto, ze ho hraci znaji a ja jej mam doma k dispozici.
Nicmene nyni uvazuji o tom dlouhodobejsim hrani a zvazuji DnD nebo ADnD. Vliv systemu je mi zrejmi (osobne je pro me trochu vice favorit ADnD), nicmene nevim jak je to presne s rozdily v hernich materialech jednotlivych edic a tak by se mi hodila nejaka rada, v cem jsou zakladni rozdily atd....
Kromě standardních archetypů postav existuje i spousta šablon, jak hrát netypické postavy. O co zajímavější je ale jejich životní příběh, o to náročnější výzvu představují pro samotné hráče. Zdánlivě jednoduchá šablona postavy, může být velice záludná na hraní role. Zde představuji jednu z nich.
V zemích s nejvyšší kulturní úrovní se vyrábějí dokonce i palné zbraně, které mají v oblibě především někteří z kouzelníků a pak také trpaslíci. Přesnost těchto zbraní je diskutabilní, ale hlukový efekt ohromující. Někteří z kouzelníků se ale rozhodli vypořádat se i s nedostatky palných zbraní a vytvořili proto několik kouzel.
Náměty a zápletky na tvorbu dobrodružství. Doména vznikla v roce 575 jako ostrov hrůzy a roku 683 se připojila k Jádru. Informace o Lamordii a jejím vládci najdete v knize Domény děsu (Domains of Dread).
Interview s P.N.Elrod, autorkou dvou stěžejních románů k hernímu prostředí Ravenloft (Já Strahd a Já Strahd: Válka proti Azalinovi)přináší, kromě informací o knihách samotných, velice zajímavý pohled na to, jak obtížné je vytvořit román dle požadavků TSR/WotC a s jakými problémy se spisovatelé musí vyrovnávat. Rozhodně to stojí za přečtení.